Patronat Honorowy jest wyróżnieniem, podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięcia.Wyróżnieniem tym obejmowane są najważniejsze przedsięwzięcia, przede wszystkim cykliczne oraz jubileuszowe, o zasięgu co najmniej powiatowym, których tematyka zbieżna jest z zadaniami samorządu powiatu, bądź inne wydarzenia o wysokim prestiżu i randze oraz dużym znaczeniu dla promocji powiatu.
Przyznanie Honorowego Patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego i organizacyjnego.
Patronat może być przyznany wyłącznie przez Starostę.
W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o Honorowy Patronat należy występować każdorazowo.
Decyzję o przyznaniu Honorowego Patronatu podejmuje Starosta po zaopiniowaniu wniosku przez wydział merytoryczny Starostwa.
O decyzji w sprawie objęcia lub odmowy objęcia wydarzenia Patronatem Honorowym organizator powiadamiany jest pisemnie.
W przypadku objęcia wydarzenia Patronatem Honorowym Starosty Świdnickiego organizator ma obowiązek informowania o tym fakcie we wszystkich materiałach promujących wydarzenie (materiałach drukowanych, wywiadach itp.). Organizator ma obowiązek umieszczenia logotypu w widocznym miejscu.
Patronat Honorowy jest wyróżnieniem uznaniowym. Starosta może odmówić objęcia przedsięwzięcia Patronatem Honorowym bez podania przyczyn.
Po zakończeniu przedsięwzięcia objętego Honorowym Patronatem wnioskodawca jest zobowiązany przekazać do Starostwa relację z przebiegu przedsięwzięcia oraz zdjęcia na adres: poczta@powiatswidnik.pl.
Prawidłowo wypełniony wniosek, wraz z załącznikami (program, regulamin, kosztorys, plakat itp. – jeśli dotyczy) o objęcie wydarzenia Patronatem Honorowym Starosty Świdnickiego należy złożyć co najmniej 30 dni przed planowanym wydarzeniem. Wniosek złożony po tym terminie może nie zostać rozpatrzony. W uzasadnionych przypadkach wniosek może zostać złożony w terminie krótszym niż 30 dni przed planowanym wydarzeniem, wówczas Organizator zobowiązany jest do wniosku dołączyć pisemne uzasadnienie przekroczenia terminu.